tisdag 8 december 2009

Som en ko mellan hötappar

Sonen håller på att tjata om att få åka till London. Kanske för att jag varit där 5 gånger och talat om hur kul det är och att världens största leksaksvaruhus ligger där, Hamley´s...
När vi pratade om det i veckan så sa jag att om vi skulle åka till London, kanske det inte blir så många julklappar.
Inga julklappar, skrek sonen förfärad....
Jo, du skulle ju få av mormor och morfar och farmor och farfar och morbror och p...Men kanske inte så mycket från oss. Men födelsedagspresenter får du som vanligt på fredag.
Då kunde inte sonen bestämma sig för om han ville åka eller om han ville ha julklappar.
Då bestämmer mamma, dvs jag.
Jag, mormor och sonen ska troligtvis flyga till London 2 mars för att kolla läget.
Hittade resa med BA och tre nätter på hotell i city för 2103 kr/person. Inte illa, tycker jag. Och då flyger man på mänskliga tider, dvs förmiddag och eftermiddag.
Men jag ska ge honom det i julklapp, så får vi se vad han säger....
Jag riktigt längtar dit. Har inte varit där sen -98 och då bara över dagen på väg till Afrika.
Bond street, Harrod´s, Hamley´s, Liberty´s och inte att förglömma Fortnum & Mason, afternoon tea...
Picadilly Circus, där mötte jag dig....



Inga kommentarer: