lördag 19 december 2009

Utskrattad, ursäkta utskottad

Maken kom hem i natt.
Jag hade somnat i soffan men vaknade lagom för att kolla att flyget hade landat, lite sena, men dock landat.
Idag var det en sen frukost som gällde. Jag hann läsa klart min bok, Den gode maken på Zebra drive och sticka klart pälsgarnshalsduken jag påbörjade igår, när jag låg i soffan.
Sen började jag på nästa, när jag ändå var igång. Bild kommer senare.
Efter att ha hängt upp tvätten tog jag på termobrallor och full utemundering. Bara -10 grader...
Även maken fick på sig munderingen, så vi kunde skotta fram bilen.
Konstigt nog hade det inte frusit under snön, så man behövde bara ta bort en halvmeter av den varan.
När vi var klara började det snöa ohejdat igen. Iväg i full mundering till Willys för matinköp.
Byxinköp till sonen får vänta tills i morgon.
Iklädda termo och mössa och väldigt tjock jacka inhandlades det mat. Har känt mig fräschare, men jag kom på att jag nog kände mig ofräschare än vad omgivningen gjorde.
Men efter fika hemma så påbörjades monteringen av babyoverallen och luvstickning.
Vi har spelat in hela veckans Gene Simmons Familjejuveler och till det kan man sticka väldigt bra.
Sonen och jag är väldigt snoriga så han har utegångsförbud, tills i morgon då vi ska köpa termobyxor till honom.
Nu ska jag snora där nere. Hasta la vista!

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

har du sett tv-reklamen om att Damernas detektivbyrå kommer som tv-serie i jul? kul!

Hugomamma sa...

Jepp, har sett och om jag inte kan se direkt, ska jag spela in dem.
Höll på att köpa dvd i Ullared, men lät bli. Som tur är....