tisdag 5 januari 2010

Lägesrapport

Sååå kallt ute idag.
Hade tänkt åka till Nacka Forum, men det känns onödigt att skotta fram bilen, när det är -14,8 grader. Då kan man ha det bättre hemma i soffan.
Här kommer lägesrapporten på pusselfronten:
Man kan nu se fyren och den hänger ihop med himlen. Hela ramen är klar och nu börjar havet ta form.
Kan inte säga att det går fort, men några bitar faller på plats varje gång jag går förbi eller gör nåt i köket. Jag kan liksom inte låta bli att försöka hitta rätt...Lite maniskt är det kanske, får jag erkänna. Jag vill inte ge upp.
Men det finns ingen tidsgräns, bara tålamodsgräns....
På mössfronten är bandet klart och maskor ska plockas upp för kullen. Ovanligt skönt garn, jag fått tag i; Online merinoull...
I ugnen står en julfruktkaka, en sån där som inte jag ska äta, men kanske smaka en liten bit av. Med russin, mandel, suckat och cocktailbär Med en kopp te är den nog väldigt mumsig, tror jag...
Jag vet inte riktigt var gränsen går mellan "att äta" eller "att smaka". Kanske är det storleken på det man stoppar i munnen eller så är det regelbundenheten..?! Kan en stor bit, men bara en, räknas som smaka eller är det så att många små bitar, ofta, är att äta?

2 kommentarer:

maja sa...

Det där med att smaka eller äta är relativt beroende på vad det är :-D Det är nog därför jag ser ut som jag gör, gränsen för smaka och äta har liksom flutit ihop. roligt med stora pussel, det gjorde jag mycket förr men nu är det läääänge sedan, kanske man skulle återuppta det.Spännande att få se mössan klar.

Monica Hansen sa...

Förr var jag helt tokig i fruktkaka och stollen på jul, men jag har lyckats hålla mig i år men oj vad gott det ääär..

Prova att baka min mjuka pepparkaka?

http://stickebloggen.blogspot.com/2009/12/sockerfri-mjuk-pepparkaka.html