fredag 1 januari 2010

Nytt år, ny halsduk

Det gamla året avslutades med grannar hos grannar, väldigt trevligt!
God mat och gott sällskap och lagom mycket gott att dricka...
Detta medförde att jag pigg och nykter vaknade vid 11-tiden.
Jag började det nya året som jag avslutade det gamla, med en stickning. Det är skönt att ha en vanlig stickning utan en massa tankemöda, när man kan vara liiite trött...
Men nu när det första plagget är klart och vakenheten börjar återkomma i takt med operettmusik i nyårskonserten från Wien, som jag brukar försöka vakna till för att sen gå vidare till backhoppningen från Garmisch- Partenkirchen för att avsluta i soffan med Ivanhoe och den sköna Rebecca, ska jag även pröva nåt mer tankekrävande, en dragspelsmössa.
Det är säkert fler än jag som har fasta vanor en sån här dag. Men vanans makt är stor och trygg och man slipper tänka alltför mycket, då mössan ibland kan vara trång.

Det är kallt och soligt, men idag lockas inte jag av att gå ut. Det kan jag göra i morgon....

Inga kommentarer: