söndag 10 januari 2010

Och på den sjunde dagen städade hon

Sverige har superkyla och alla kraftverk går på högvarv.
Vi uppmanas att spara på elen. Det har vi gjort. Tills idag.
Jag tog, trots kylan ute, fram dammsugaren. Det var ett tag sen den såg dagsljus. Den tillbringar mest tid i städskåpet...
Man kan säga att dammråttorna nästan har anfallit...Legat i trappan upp från entréplan och bidat sin tid, tills nån intet ont anande kommit upp, och då slängt sig fram över fötterna...
Väldigt dramatiskt!
Det blir en del damm och liknande molekyler, när man stickar så mycket som jag gör...
Men eftersom min käre make, en gång i förhållandets historia anklagade mig för att vara pedant, vilket får de som känner mig väl att nästan kissa på sig av skratt, så är det numera makens uppdrag; att dammsuga.
Nu höll han på med annat och jag tog det då som min hustruliga plikt, och glädje (?), att hjälpa honom...Eller hela familjen kanske, så jag dammsög.
Två av tre våningsplan med vidhängande trappor är klara. Nu ska bara den där gröna barrande saken tas ner, så att även det tredje planet får sin uppfräschning.
Märk då väl att vi bara har en plastgran och ingen naturligt barrande sak, men det är lika illa, eller nästan lika illa...

Men till dagens klarhet; sonens strumpor i brunt ullgarn från Lidl. Nästan ett helt nystan gick åt.
Nu ska jag bara montera ihop den första knitpro-stickan och sen påbörja en sjal i Noro sock-garn, som inhandlades i New York för två år sen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du e ju otroligt duktig på att sticka, så roligt. Jag tittar in på din blogg då o då för att få inspiration./Ann-Sofie

Hugomamma sa...

Välkommen till mig, Ann-sofie!