onsdag 13 januari 2010

På ärten

Det var dags för oss att köpa ny bäddmadrass, det gjordes i mellandagarna och den ska hämtas idag.
Det är jobbigt när man är prinsessan på ärten, man sover inte så bra. Det ska det bli ändring på nu. Hoppas jag! Annars får jag leta reda på ärtan...
Men först ska det inhandlas kalastillbehör till sonens kalas på fredag.
Det ska bjudas på pizza och den hämtas på fredag. Idag ska det köpas chips, godis och dricka i kubik.
Hur mycket äter åtta killar på elva år?? Antagligen alldeles för mycket.
Här är det inte tal om att banta eller att inte äta godis...Det utdelas t om dispens i godisförbud, men inte till mig.
Jag ska bara betala och vara glad. Är sonen glad, är mamman glad.

Var annars inne på Lidl i dag på lunchen och jag köpte inget garn! Väldigt duktigt gjort av mig, om jag ska säga det själv. Så mitt inköpsstopp verkar hålla i sig, förutom när jag varit och lämnat in till Hjälpstickan och när jag måste komplettera...

3 kommentarer:

snorkfröken sa...

varför inte sushi? det äter elva åriga tjejer

Hugomamma sa...

Men inte 11-åriga killar...
Men kanske kan snorkfröken komma förbi på minikalas nån gång efter denna helg?

snorkfröken sa...

kanske, jag är smått upptagen, men på nån helg kanske