måndag 25 januari 2010

Pendeltågsbok

Igår morse smög jag mig ner till soffan när mina pojkar fortfarande sov. Hela huset var tyst förutom mitt bläddrande i boken jag läste.
Skam, av Karin Alvtegen var snart färdigläst och nästa bok skulle utses.
Efter att ha tittat igenom alla mina tre hyllplan med olästa böcker tog jag den jag köpte i lördags på rea för 39 kronor.
Mord i Venedig, av Jan Mårtensson. Ännu en Homan-deckare som jag gillar. Denna är visserligen gammal, men vad spelar det för roll om man inte läst den förut?
Velandet över vad jag ska sticka är för tillfället över, då jag startade benvärmare i grå-svart garn och stickor 2,5. 120 maskor 4r, 4a tills rätt längd.
Återkommer med bild på dem.
Jag har funderat ett tag på att göra just benvärmare, även om det inte är det roligaste stickprojektet, så är det varmt om benen sen... Det verkar ju inte som om vintern ger med sig den närmsta tiden.

Inga kommentarer: