lördag 9 januari 2010

Typiskt!

Var på Ikea och lämnade tillbaka det förstora locket vi köpte i måndags.
Jag frågade killen på återköp, vilken storlek jag skulle leta efter, med beaktande av de mått jag hade med mig.
Han fick fram det rätta locket, vilket nummer det hade.
När jag väl kommer upp på rätt avdelning och letar efter det rätta locket, så finns det inte...Ingenstans. Jag frågar en tjej där, som kollar i samma datasystem som killen nere på återköp och ser att det kommer inte förrän på måndag.
Kunde inte killen på återköp sagt det till mig, så jag slapp att gå upp en våning, genom halva detta plan för att mötas av ingenting, eller i alla fall fel lock och en himla massa andra människor.
Inte så bra kundservice, Ikea!
Nu är jag sån lojal kund i alla fall, eller rättare sagt; jag vill ha ett lock till min garnlåda, så jag kommer att åka dit en annan dag....

Har haft lite mönsterkonsultation för väninnan T, som ska virka en scarf och som tror att jag är nån virkguru, på svenska och engelska. Vet inte om jag var till nån hjälp, kändes inte så, men jag hade å andra sidan inte lovat nåt. Sticka kan jag, men virka....hjälpligt och än så länge bara på svenska. Mönstret var på engelska. Men lite sugen blev jag, som vanligt.

Men först så ska sonens raggsockor bli klara. En är precis färdig och den andra påbörjad.
När jag visade honom den första i morse, och sa: - Titta vilken fin socka!
- Men jag vill ha två stycken, mamma, svarade sonen. Jag förklarade för sonen som bara haft en termin syslöjd att först blir det en och sen blir det två...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du var till stor hjälp idiskussionen på virkbeskrivningen.Tack. Jag tycker att du skall virka ananassjal mönstret får du av mig på svensla alt. på engelska och till slut även på finska. Det är bara välja!!!!!!
Kram T

Monica Hansen sa...

Som att få vet vilken tid bussen ska gå men inte om den går.. suck!