onsdag 27 januari 2010

Tyvärr inte enbent...

Jag har nu de senaste kvällarna stickat på benvärmare.
120 m stickor 2,5. 4rm, 4am tills garnet tar slut.
Det kommer att bli jätteskönt att ha på sig dessa, speciellt nu när nya snöstormen dragit in över oss.
Men det är inte roligt att sticka dessa 120 m 4 rm,4 av i en evighet, som det känns.
Men det känns inte heller bra att ge upp efter en. Vad ska jag göra med den???Ta den på huvudet? För smal.
Ha som muff för händerna? För smal och lång.
Nej, jag får nog allt vackert sätta mig och påbörja även nästa bens värmare.
Återkommer med foto senare.

Träffade på sonen på hemvägen från skolan, utan halsduk i snöstormen. Han hittade ingen....
Den ömma modern tog då av sig sin och knöt runt sonens hals och genast slutade sonen att frysa. Det hade ju virvlat ner snö i halsringningen...
Men jag vill inte bli av med min, så nu kanske jag måste sätta mig och sticka en till sonen.
Bäst att vänta tills han sålt slut på alla tulpaner och kommit hem, så han får välja färg.

Nu ska det ut och skottas snö. På återseende!

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Blaskigt och kallt slask här..