lördag 6 februari 2010

Tyst i huset

En lördagsmorgon i ett hus utan en make som snarkar till nio-tiden och då väcks för att inte sova bort dagen, börjar med två tvättar och en promenad med grannen. Lite frukost med sonen innan dess.
Sen en kopp te med tidningen i soffan och ett kladdkakebak till kvällens träff med två schlagerfantaster.
Jag hann läsa ut min bok, Familjegraven, av Katarina Mazetti.
Nu får det nog bli en deckare, tänkte jag och hittade denna bok i HFOB (högen för olästa böcker)
Ministermordet, av Gretelise Holm, en dansk författare som jag läst några böcker av förut och gillat. Det är nåt speciellt med nordiska författare...
Men nu är det lite tid tills vi ska till Ruggugglan och hennes kompis för att döma efter kläder och frisyrer mer än efter låten.
Och hur ska de tre programledarna klara detta? Var säker på att allt kommer att kritiseras in i minsta detalj!
Jag har ingen favorit, har inte hunnit sätta mig in i detta, tar det ikväll...
Men nu stickas det för fullt på tröjan och jag har inte påbörjat nåt nytt projekt, då den nuvarande känns spännande.
Ser på TV under tiden, "Himlen kan vänta" går på svt och jag har inte sett dessa program förut, så det är spännande och hemskt, samtidigt som att det inger hopp...Som att pilla bort sårskorpan på ett sår som då gör ont igen...

Inga kommentarer: