söndag 21 februari 2010

En mässa är...

...ett bra ställe att göra av med en massa pengar, snabbt och enkelt. Man behöver inte gå så långt innan slantarna avlägsnar sig i ett rasande tempo. Ofta utan att man ens märker det. Det kostar ju inte så mycket, tänker man ett stort antal gångar.
Till slut inser man att det visst kostade en hel del...Men lycklig blir man och det är ju också viktigt.
Och så är allt Ms fel. Om hon hade kommit när jag kom, så hade jag inte behövt att gå flera varv och då upptäcka saker, som saknades innan i mitt liv...Eller i alla fall i mitt handarbetande liv. Vilket i många fall är det samma som mitt liv.
Men hon tog glatt på sig allt...Såna vänner skulle man ha fler av.
Jag var tvungen att testa nya telefonens kamera, och kände att detta var ett lämpligt tillfälle...
Här är mina skatter som jag kom hem med. En himla massa spetsar, en kabel och en förlängare till mina Knit-pro-stickor. Ett häfte med mönster på muddar av Johanna Wallin tillsammans med svart garn och vita pärlor, som ska bli pulsvärmare med dödskallar på...En olivolje tvål, som visst ska vara bra till stickat, hur vet jag inte...Men ska testa nån gång. Ett hekto ljusgrönt alpackagarn till en sjal, ett rött mohairgarn från Collinette, färg Fire, som jag stickat en sjal i och ska komplettera med en mössa. Ett nystan med blågrönt sockgarn och ett hekto Heavens hand i rödmelerad ull, som jag läst om och kände ett stort behov av.
Innan jag gick in, lämnade jag in en full påse med stickat till Hjälpstickan, i informationen på mässan...Då kunde jag med gott samvete köpa nytt...en win-win-situation...
Denna storkrage var det sista som lades i, den blev klar igårkväll till Melodifestivalen.
Den är i ett grått melerat garn, men den var svår att fota... Men desto skönare att ha på sig.
Ja, Melodifestivalen igår...Tyckte kanske inte att de där Timoteij var så himla bra...Men visst, den var trallvänlig. Annars trodde jag att Alcazar och Darin skulle gå vidare direkt till Globen.
Men den fyllde sitt syfte, dvs att kunna klaga på kläder och låtar och allt annat...

3 kommentarer:

maja sa...

Jag ser att du handlat lite "godis" på mässan. Stickorna som du köpt stod jag och höll i, när jag var på mässan i Borlänge förra helgen, men köpte dem inte i alla fall. Om de är bra så kan du tala om det så kanske jag blir ännu mer övertygad och köper sådana jag med.

Monica Hansen sa...

Härliga garner!

Hugomamma sa...

Stickorna är underbara att sticka med. Och man behöver inte lea i högen av rundstickor som gärna trasslar in sig i varandra.
Det fannns väldigt mycket mer fins garn...Men du får ditt roliga nästa vecka. Påssa på att njuta då!