onsdag 24 februari 2010

Och en till...

Jag påbörjade en halsduk igår kväll. Inte den här, detta är en mössa...
Men då tittade jag på den mössan jag gjort tidigare och kände, att jag skulle ha rätstickat den istället, så den hade passat bättre med sjalen jag stickade förra våren.
Därför påbörjade jag alltså en rätstickad mössa också.
Och till damernas skidskytte, där Helena Jonsson faktiskt sköt felfritt, blev den också klar.
Och den känns mycket bättre tillsammans med sjalen, så det var ett riktigt beslut.
Nu kan jag ge bort den förra mössan, så en ny påse är påbörjad till Hjälpstickan. Inte för att det var nåt fel på mössan, men inte på mig...Då kan någon annan få bli glad och varm om huvudet istället för att den bara ligger i högen med missnöjda plagg...

Det går fortare och fortare att komma till jobbet. Kanske är jag i tid på fredag...
Idag gjorde jag nåt på jobbet, jag inte trodde var möjligt, ännu...Jag tog av mig min mohairkofta, trots att de två extraelementen var avstängda.
Solen låg på så det var varmt...Väldigt varmt, men det talar vi tyst om, så inte solen försvinner och det blir svinkallt igen Jag orkar inte det!!!
I morgon vete sjutton om det hinns med nåt inlägg, jag ska på bio. Men den som lever får se...
Kanske man kan våga sig på den nya fuchsiafärgade koftan från H&M.

Inga kommentarer: