lördag 6 mars 2010

London- ett roligt sätt att banta

Ingen har väl undgått att se att jag varit i London den senaste veckan...
I tisdags morse åkte jag, sonen och hans mormor till London. Igår kom vi hem.
Vi har gått en hel del under dessa dagar och det är väl därför jag gått ner, trots all den felaktiga kosten jag fått äta. Jag har aldrig haft så svårt att hitta LCHF-mat, som här. Allt är friterat eller så finns det bara smörgåsar i en massa olika varianter. Men ibland har jag hittat t ex fruktsallad på Debenhams. Men trots det så gick jag alltså ner, så det är värt att pröva igen...

Tack gode gud för knitmap. Utan den hade jag aldrig hittat nåt garn.
Vi hade heller aldrig hittat denna underbara innergård med en massa roliga affärer, lite mer hantverksaktigt...Vad jag köpt visas senare.
En annan sevärdhet satt och väntade på mig på Madame Tussauds; George Clooney. Vi skulle haft det mysigt där i mörkret, om det inte var så många andra där...Men nästa gång....Bara inte maken är med då....
Även sonen fick sitt lystmäte tillgodosett, genom två, 2, besök på Hamleys. De hade inte elektriska tåg i hans skala, men han hittade annat att köpa. Han är ju sin moders son som har lätt för att improvisera...
OK, hotellet var inte bland de bästa jag bott på, men det var rent och vi skulle ju ändå inte vara där så mycket. Men mycket tunnelbana har vi åkt....

2 kommentarer:

Anette sa...

Välkommen hem igen! Jag har saknat dina roliga inlägg. //anette

Hugomamma sa...

Tack för det! Lite svårt med inlägg från mobilen, det är begränsat med plats...
Kul att du gav dig tillkänna. Jag ska titta in hos dig senare.