måndag 29 mars 2010

Nytt försök

Sonen såg allt jag hann med i helgen och när jag satt på mitt rum och sydde, frågade han vad som hände med hans Sackboy, från Little Big Planet. Lite dåligt samvete kröp fram, men motades bort lite av att jag hade försökt att sticka efter den beskrivning jag hade hittat, men ej fattat.

Jag sökte lite på Ravelry och hittade en virkad variant och både garn och virknål finns, så nu är det ett nytt försök. Jag visade honom den nu när jag hunnit virka bara toppen på huvudet och han godkände den. Hoppas bara att den motsvarar hans förväntningar när den blir klar. Jag vågar inte skriva om den blir klar....

Påbörjade även en citron igår kväll. Har hunnit med hela första sektionen och påbörjat andra. Väldigt lättstickat mönster, än så länge...

Första cykelturen till tåget gjordes idag. Det gick väldigt lätt, trots allt grus som är på vägen. Maken pumpade däcken ordentligt igår, så förhoppningsvis slipper jag punka den första veckan i alla fall.

Inga kommentarer: