fredag 23 april 2010

Fredagsfundering

Ja, så var då den första av säkert många småsjalar klara, helt efter mönstret Baktus.
Passar ganska bra till jeansjacka eller kanske min vita vårjacka...Om jag nu behåller den. Jag ska ju göra min gröna också... Men jag kunde inte hålla mig igår, så när denna var klar, påbörjades en rosa som ska resa söderut i landet när den är klar eller kanske i morgon...Fast posten går inte förrän på söndag och då är den med till Skåne.
Mottagaren vet inget om den, det är en tröst-sjal, när det är lite jobbigt, men hur den ser ut får ni se i morgon.
Man kan köpa garn fast man är hemma och är sjuk. Internets underbara värld kopplade ihop mig med Svalans garn på Åland.
Jag köpte ett hekto ljusgrön Babyalpaca på mässan i Älvsjö i snöstormen i vintras. Utav det blev det en citron-sjal. Men jag tyckte att den blev för liten, därav kompletteringen Jag beställde i onsdags morse och idag trillade det ner i min brevlåda. Snabbt och smidigt.
Jag kan även bekänna att jag har börjat titta på tradera igen efter intressanta objekt. Men än så länge är det inget köpt...än.
Nu till fredagsfunderingen; Eftersom det snurrar i mitt huvud när jag är spiknykter, hur kommer det att snurra om jag tar ett glas vin i kväll, när maken kommit hem? Kommer det att snurra mer eller mindre?
Doktorn sa bara att jag inte skulle köra bil när jag är yr, men han sa inget om med- eller mot-snurr med alkohol.
Sen en annan fundering; Är det värt att testa eller ska jag gilla läget?
Nåväl, det är några timmar kvar tills maken kommer hem och jag behöver ju inte bestämma det nu...eller sen...heller.

Inga kommentarer: