torsdag 22 april 2010

Gör om - gör rätt

Igår var jag lycklig över att jag kunde sticka, trots yrseln. Det har varit ganska tråkigt utan att kunna handarbeta. Speciellt som att man är van vid full rulle hela tiden.
Jag letade fram mitt vackra sköna gröna garn och stickade en Baktus. Trodde jag...
När jag tittade på en bild, så tyckte jag inte att min liknade en, utan mer en vanlig sjal...
Jag hade ökat och minskat på varannat varv, istället för vart fjärde varv.
Så eftersom jag ändå inte har nåt annat bättre för mig, så repade jag upp allt i morse....
Men då hade jag redan hunnit börja på nästa, likadana sjal...Och gjort samma fel på den. Men här hade jag inte hunnit så långt, utan upprepningen gick fortare.
Tänk vad många sådana här sjalar man kan sticka av alla udda nystan som man lyckats skaffa sig genom åren...Hjälpstickan; här kommer det snart sjalar i parti och minut...
Samma tråkiga väder som igår. Jag ringde till grannen som också är hemma och är sjuk för att fråga om vi skulle ta en liten friskluftspromenad i stillhet. Hon frågade om jag ville att hon skulle vara ärlig, vilket jag klart ville...Nej, det vill jag inte, för det snöar ute.
Bra, sa jag, då är jag i alla fall inte för slö och jag vill inte heller gå ut...Men jag bör kanske inte gå ut för långt själv....
Nu ska jag ner och vila igen...

1 kommentar:

Anette sa...

Finns det ingen hjälp du kan få mot din yrsel?