söndag 25 april 2010

Maken går under jorden

Jag vilade så gott det gick i går. När man har en man och en son och en TV i vardagsrummet och en dator och det är SM-final i hockey, trots att det inte är något favoritlag...
Inte så lätt med andra ord.
Så jag satte igång med att repa upp avmaskningen av Citronen. En sisådär 300 maskor, eller nåt. Tappade faktiskt bara bort en maska som sen lagts till.
Har hunnit att sitta ute en halvtimme idag, innan molnen gaddade ihop sig och tvingade in mig för att det blev för kallt och blåsigt.
Ursäkta mig; men var det inte idag som det skulle bli fint väder med ca 20 grader och sol??!
Men det kanske var i Murmansk eller nåt annat ställe på jorden.
Vilket underbart jobb en meteorolog har. Man säger en sak, som att det skulle vara sol idag i Huddinge med omnejd. När man sen på kvällen kan konstatera att det blev bara 13 grader och mycket moln, ja, då säger man bara att molnen tog en annan bana, eller nåt...!
Tänk om Konsum-kassörskan knappar in t ex mjölk för 15 kr, trots att det står 10 kr och sen bara säger, när du klagar, att mjölkbilen tog en annan väg och då kostar bensinen mer för ditt mjölkpaket.
Inte så troligt att man köper just den förklaringen eller mjölken. Men vädret får man köpa, antingen man vill det eller inte... Livet är orättvist. Stå upp alla Konsum-kassörskor!
Maken och sonen går under jorden för närvarande. Jag är på intet sätt inblandad, jag är hemma och är snurrig. Jag vet att det är tjatigt, men så är det...
De åkte in till stan för att få gå in i Citybanans tunnelgångar. Citybanan är den nya pendeltågsvägen som kommer att gå under Stockholm, om ca 5 år eller nåt. Då alla tågproblem ska vara lösta och inga tåg ska behövas ställas in pga spårbrist, snöoväder eller annan anledning. Det är ungeför samtidigt som det blir fred på jorden och ingen hungersnöd...Ungefär...ca...

Inga kommentarer: