lördag 10 april 2010

Raska steg

I morse tog jag på mig mina gångarkläder vid 7.30. Maken sov gott och jag smög mig ut ur huset utan att inte ens sonen vaknade...Med telefonens spellista i öronen satte jag fart mot trädgårdsstaden i skogen.
Ca 30 minuter senare var jag hemma igen. Det kändes lite i vaderna så lite stretch innan jag öppnade dörren med tidningen i min hand och gick in.
Sonen kom ner efter att jag duschat och tagit det lite lugnt...Genast sattes datorn igång, igen, av sonen som tycks ha fobi mot avstängda maskiner/tv-apparater... När ändras sånt?
Själv satt jag jag i en soffa och läste min bok. Kan nog inte vänta tills jag åker tåget igen på måndag...

Maken och jag åkte iväg för att handla. Först mot Cykloteket i Västberga. Maken är liiite nördig med cyklar. Jag sa tillhonom att han är som jag i en garnaffär. Han gick omkring och klämde och kände på det mesta där inne, bl a slangar, pedaler, däck med och utan dubb...Precis så där som jag gör...Det kändes stort. Vi delar samma vurm, men för olika saker.

Sen gick färden vidare till Kurvan, där vi letar efter sköna stolar till terrassen Sådana där som man kan sitta och läsa en hel dag i...Eller vad man nu vill göra.

Vädret blev, som jag bad om igår, dvs lite grått och lagom tråkigt. Så där så att man gott samvete kan hålla sig inne och läsa eller sticka.
Just nu ser vi på reprisen av "Så kan det låta". Anledningen till det, är att jag slocknade innan det tog slut, igår i soffan...Så kanske var det godnatt kl. 20.45 eller nåt...

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Visst är det gott att ha något intresse att vurma för:)