fredag 30 april 2010

Rubbade cirklar

Idag är maken ledig från sitt jobb. Jag är fortfarande sjukskriven och är därför också hemma. Men sonen ska till skolan, precis som vanligt.
Sonen var lite ledsen för att han var tvungen att gå upp tidigt och inte vi...Men hans snälla moder ställde sin väckarklocka, för att få upp honom i tid och att hålla honom sällskap vid matbordet.
Att maken är hemma rubbar mina nu påkomna vanor som jag skaffat mig de senaste två veckorna.
Jag får inte äta framför TV i vardagsrummet, han ska duscha när jag ska duscha...
Men samtidigt är det ganska mysigt att få vara hemma tillsammans en vardag, utan sonen. Lite så där förbjudet, som om man skolkar.
När jag sett till att jag kan få göra lite som jag brukar, infinner sig ett lugn i huset.
Vi går ner till centrum för inhandling av mat till helgen... Det känns bättre att gå ut med någon, när det fortfarande är lite snurr då och då...
Sen plockar vi fram utemöblerna från balkongen, sköljer av dem och sätter dem på plats.
Det är vår!

Jag hittade en påbörjad strumpa, som jag nog avslutar idag tillsammans med dess maka.
Kanske ska jag börja sticka strumpor.
Månadens strumpa på Sticka mera var väldigt snygg. Jag har Zauerball i lila som måste göras nåt av, någon dag. Kanske en dag inte så långt borta...

Om det inte regnar, så går vi ner till elden i Sjödalsparken. Humlorna sjunger vid åtta-snåret. Märk väl att Humlorna inte är en barnkör, som vi trodde första gången vi bevistade detta evenemang.

2 kommentarer: