onsdag 7 april 2010

Tidigt lördagsgodis

Jag glömde att tala om att jag igår tonade håret...I onsdags när jag klippte mig hos Denise, var vi rörande överens om att jag var så grå och trist i färgen i mitt hår.
Jag är av naturen rödhårig, men har nu klippt bort allt det solblekta och bara det vintermörka, tråkiga håret finns kvar.
Vi bestämde att jag skulle komma tillbaka på tisdagen, igår, så fick vi se vilken färg det skulle bli.
Jag ville ha nåt som lyfter mitt vanliga röda hår, åt koppar-hållet. Och det fick jag. Ganska rejält.
Men jag känner mig mycket busigare och piggare med den nya färgen och det är bra.
När maken kom hem och jag frågade vad han tyckte om färgen, kom svaret:
-Du sa att det inte skulle bli så stor skillnad, sa maken.
-Det är inte svar på frågan., sa jag. Eller kanske var det svaret, som maken inte ville uttala sig om. Det var en stor skillnad mot den tråkiga vanliga färgen.
Men eftersom det är en toning så mattas färgen så småningom av och maken vänjer sig.

Idag tänkte jag att jag var värd lite garn, för en gångs skull...
Marias Garn på Mariatorget har 30% på utvalda sorter, så jag drar dit efter jobbet. Känner och klämmer en hel del innan jag bestämmer mig för garnerna nedan.
2 kidmohair och en Baby alpacka, ska vara petroleum-färgad...
Vet inte ännu vad det ska bli, men det är bara bra att ha hemma om andan faller på och man känner ett otroligt stort behov av just dessa garner...eller inte.
Varför måste man alltid ha en anledning till att köpa nåt man vill ha? Räcker det inte med ATT man vill ha? Jo, klart att det gör...

1 kommentar:

Anette sa...

Huvudsaken (ha ha) är väl att du är nöjd med din färg. Jag ska tona mitt i morgon. Hur det än blir , kommer det iaf att bli bättre än det nuvarande;)