onsdag 14 april 2010

Vårdag

Idag var det visserligen åter frost på taken, men det kändes att det var vår i luften.
Fåglarna skriker, förlåt, sjunger i träden och vinden drar med sin en massa sand från gatorna som nu är torra.
Hade lite bråttom i morse. Blev liiite sent igår kväll. Men det är smällar man får ta och det kostar att ligga på topp.
Men mer vårkänsla fick jag med mina ljusa jeansleggings, som jag ändå hade viss ångest över. Har inte haft ljusa jeans på säkert 4-5 år. Men det har jag nu.
Äntligen träffades det lilla järngänget efter ca 4,5 försök på lika många månader, för att äta lunch eftersom det var enklare att få till.
Plötsligt hade det gått en dryg timme och kanske var det därför som lunchrestaurangen nästan var tom. Och inte hann vi komma i på väsentligheterna...som t ex det senaste skvallret. Men nästa gång så...

Denna boken hänger med mig på tåget nu för tiden; Dödens pendel, av Jonas Moström.
Samma författare som för nån bok sen, i Sundsvall. Och faktiskt lika fängslande som den förra boken.
Annars har sonen med kompis bakat muffins med dumlekolor i som ska säljas på klassens kabaré i morgon. Där ska också sonen sjunga solo i Salem Al Fakirs låt från Melodifestivalen.
En stolt moder kommer att fotografera och spela in video...på telefonen så inte sonen märker det och som jag sen kanske lägger ut på YouTube eller nåt och så blir sonen upptäckt och blir en stor idol. Och allt bara för att hans mamma spelade in i smyg. Japp, så får det bli!

Inga kommentarer: