fredag 14 maj 2010

Äntligen hade meterologerna fel, igen

I morse fick jag med maken ut på en morgonpromenad. Strax efter 8 tar vi oss ut, det duggregnar lite...
En frukost som ger lite energi intas vid hemkonst och sen läsning av tidning i soffan.
Åker till T som hyrt en sommarstuga i Ågesta, som ligger 15 minuter bort. Men när man kommer dit är det rena landet. Man åker förbi en ridskola och en massa träd, som kan likans med en skog.
Lite rabarberpaj lurar hon på mig och sen pratar vi oavbrutet i två timmar.
Hemma i centrum är det lite semesterlugnt. De flesta åker tydligen bort...Det såg vi inte minst när vi var i kurvan igår förmiddag. Då gick köerna söderut, ovanför avfarten till Kungens Kurva.

Tar med en ny bok ut i solen vid hemkomsten och sätter mig och läser.
Göteborgsmorden, av Sven Westerberg.
Hittills är två mördade och en försvunnen och då är jag på sidan 82... Det bådar gott.
De är i Sävedalen, Långedrag, Västra Nordstan och Skår, idel välkända platser för mig. Det är något skönt och avkopplande att känna igen sig i miljön i boken.
I övrigt är jag fundersam över vad jag ska sticka, nu när tunikan är klar. Bild kommer senare...
Kanske en mörklila sjal i lingarn? Har just ingen sådan, men väl sådant garn.

Nu ska jag ut i solen igen och läsa vidare...Väderprognosen sa regn, regn, regn och dimma. Sån tur att de hade fel i den, igen och nu åt rätt håll...

Inga kommentarer: