lördag 8 maj 2010

Det är bara regn hos mig

Det är grått och tråkigt när jag vaknar. Konstigt nog vaknar maken nästan samtidigt, något som inte tillhör vanligheterna.
Han ska in till stan och fota alla idol-aspiranterna och som tur är, så ber han inte mig att följa med. Inte för att jag hade följt med även om han bett mig....
Sonen och jag tar det lugnt tills vi kommer på att vi ska åka till IKEA och köpa gardintyg till hans fönster.
Jag känner efter hur det känns att köra bil och har förvarnat om, att om det inte känns bra, så vänder vi. Det känns bra. Inget snurr alls. Det har sina fördelar att sitta ner och hålla i ratten.
Vi börjar med att äta lunch tillsammans med ca 1000 personer till. Och fasten jag sagt, så sent som i morse efter att jag vägt mig, att nu är det slut med alla godsaker (sockerbomber), så hamnar en prinsessbröllops bakelse på min bricka, av en händelse...Den var god, men nu vet jag hur den smakar och kan gott vänta tills bröllopsdagen.
Vi går neråt i varuhuset och hamnar på tygavdelningen. Att handla saker till sonen tillsammans med sonen och utan maken, är riktigt roligt. Han och jag ser direkt på samma tyg och det blev den här gardinen... 30 kr kostade den.
Det är lite crossover i hans rum för tillfället. Dels dinusauriebård och sen den här nya gardinen.
Jag kan tänka mig att antingen tapetsera om i silvergrått eller måla om. Men maken är realist och ser allt jobb det kommer att bli.
Men han kan inte fylla 15 år med den bården! Lobbyisten får börja bearbeta så smått, för att nå fram till målet senare i år...
Sen hittade vi det trädet som står längst till höger och en rund blå matta...Jag fick en tvättkorg.
Olika falla ödets lotter.