fredag 21 maj 2010

En ojjm!

Igår, när maken och jag gick med en 5,5 m lång planka runt huset, såg vi en "fet daggmask".
När vi lagt plankan där den skulle ligga, tog jag min kamera och gick tillbaka till den " feta daggmasken".
Det var en ojjm, som den då 4-årige sonen skulle ha sagt. Han kunde inte säga R utan sa J, därav Ojjmen...
Nu var det bara en liten kopparorm, och då ingen orm utan en ödla, må så vara utan ben...
När min skugga hamnade på den slingrade den in i gräset...Till grannen längst ut i längan.
Idag intogs lunchen på Balettakademins uteservering på Birger Jarlsgatan. Och fast det är nära en stor trafikerad gata, så var det tyst och lugnt. Kanske beror det på alla lummiga träd som skiljer oss från gatan...Men varmt och trevligt var det. Och gott! Mozarella och parmaskinka-sallad.

Sen i förrgår läser jag Mord i snö, Hans-Olov Öberg. Kanske inte den rätta miljön, i sommarhettan, men ganska bra bok, ändå... Nu har grillmästaren kommit hem och jag ska fixa tzatzikin....

Inga kommentarer: