torsdag 27 maj 2010

En solig arbetsdag

I nästa vecka ska jag hålla kurs i handledarskap i Sigtuna. Det är inte första gången, utan kanske 10 gången, men alltid är det något som är nytt och ska läsas in.
Idag har jag turen att ha valt en solig dag för min inläsning av 170 gäspiga sidor i konsten att coacha.
Det är egentligen ingen tråkig bok, men när man läser den på ett bräde kan den te sig så...
Sonen åkte annars iväg på lägerskola i morse. Jag följde honom ner till stationen och fick då en massa förmaningar om hur jag skulle och inte skulle bete mig när vi kom fram.
-Mamma, var inte pinsam och pussa eller krama mig, sa sonen.
Sen fick jag inte ringa honom, eller smsa för den delen heller...
I morgon när de kommer hem, så kommer jag med samma pendeltåg och då ska jag inte sitta med klassen. Jag förklarade då att jag stiger på tåget före klassen, så det bestämmer inte jag, utan de...
Så kan det gå när man har en frigörande 11,5 -åring, som trots det är väldigt liten och gosig ibland. Eller ganska ofta...

Här är en bild på den lila björbärskoftan som jag stickat till C. Hon är fn i Tunisien och har då inte provat den. Men jag tror att den passar... Jag har inte satt i knappar, för jag vet inte hurdana hon vill ha...
Den har lite konstiga proportioner, när den ligger ner, men kommer säkert att se hur bra ut som helst. Hoppas jag!

Nu ska jag ut och fortsätta förberedelserna inför kursen.

1 kommentar:

Anette sa...

Hoppas du visar den på, för den ser onekligen ganska opropotionelig ut, men vilken underbar färg och vilket fint mönster. Mottagaren blir säkert väldigt glad.