tisdag 18 maj 2010

Jag vill ut!

Jag sitter kvar och jobbar en timme extra för jag ska till Farsta och träffa C. Vi ska köpa garn till en liten kofta som ska vara klar till skolavslutningen den 4 juni.
Det är den lila alpackan.
Här är mönstret till den...
Jag hittade även virkgarn i fina blomfärger, som kanske ska bli just virkade blommor att sätta runt halsen på den gröna tunikan. Som en liten blomsteräng...
Jag vill vara ute hela eftermiddagen.
När jag kom hem strax efter 17, så satte jag mig på terrassen och läste några sidor i min bok, innan sonen kom hem.
När sen maken kom hem kom grillen fram, där korvar grillades till en läcker måltid med tzatziki.
Men nu när klockan nästan är 19.30 börjar det att mulna på och jag måste gå in. Men inne ska jag påbörja Cs kofta, så jag har nåt kul inne också...

På återseende!

1 kommentar:

Anette sa...

Vilka fina färger! Nu ångrar jag att jag inte köpte dom också i fredags.