fredag 28 maj 2010

Jaha, vad var det jag sa?

Sverige kommer inte att gå vidare, sa jag för nån dag sen...
Igår visade det sig att jag hade rätt. Sverige kom inte till final på lördag i ESC.
Så kan det gå med fel låt...
Tycker i och för sig att var snyggt med alla röda pinnar som lös och så. Men jag har aldrig sagt att jag gillat låten...Salems låt var bättre!
Och framför allt var alla låtar bättre i denna semin än i tisdags. Kanske det som gjorde det också...Motståndarna var bättre. Se, några bortförklaringar som hon kan få, gratis.
Lite synd om tjejen är det dock, hon är ju inte så gammal och ska nu bära oket med att inte kunnat ta Sverige till final.
Det melodifestivaltokiga landet står utanför och tittar in, om man tittar alls...Maken och jag firade ensamheten med att äta mat i stan. Vi hamnade på Kellys på Folkungagatan. Har inte varit där sen -97, men var helt ok...Inget vitaduks-ställe men maten var god och vinet gott.
Var hemma i bra tid, innan åtta. Man ska ju trots allt jobba idag.

Sonen har kommit hem från lägerskolan, lite tröttare, lite smutsigare och lite trasigare. Kanske inte sonen som är trasig, men hans byxor och väska...Lite svinn får man leva med.
Blir nog en tidig kväll för honom.

Inga kommentarer: