tisdag 25 maj 2010

Ledsamt

Igår kväll fick vi upp överliggaren till vårt uterum, plankan som ligger framtill och som taket vilar på. Allt känns genast mer realistiskt, man ser hur det kommer att se ut, eller tro sig se...
Men det går i alla framåt.
På kvällen satt jag och kollade lite på Drops.se efter något roligt att sticka efter den kortärmade koftan till C, som strax är klar. Bara de två små korta ärmarna kvar.
Hittade denna lilla söta barnklänning och eftersom jag inte har någon i passande storlek i den närmsta kretsen, får den gå till kollegas barnbarn...
Jag var inne för att köpa garn hos Vendelas Hantverk på Drottninggatan. Ser då i fönstret att det är 50% på allt Hon har sålt sin affär...Men idag tar de inte kort, och jag har aldrig kontanter men jag lyckas skrapa ihop tillräckligt för 3 nystan safran.
Det som är ledsamt är att jag gillade henne som ägde affären och att jag inte hade mer kontanter, så jag hade kunnat köpa mera garn...

Jag började i morse på en ny bok; Flugfiskaren, av Sven Westerberg.
Jag måste nog säga att den är lite mysko, så jag vet inte hur länge jag kommer att läsa den.
Jag köpte den mest för att handlingen utspelar sig i Göteborg och Partille och då vid Kåsjön, där jag badade med mina morföräldrar på 60- och 70-talet. Nostalgi...

Inga kommentarer: