söndag 2 maj 2010

Man gör det man är bra på

Idag skiner solen och är man inne kan man tro att det är varmt ute.
Är man ute, så vet man att det inte är varmt...Ca 10 grader och sol. Det är i och för sig ca 30 grader varmare än medeltemperaturen för 3 månader sen, men det känns inte så varmt...
Men trots avsaknaden av värme ute, gick maken ut och börjar med underarbetet till uterummet på altanen. Det där tråkiga som man aldrig mer kommer att se, om man inte öppnar golvet och det gör man inte. Men det där viktiga arbetet som är nödvändigt.
Som jag kan tycka att man kan snabba på med och kanske inte behöver göra så noga, eftersom jag inget förstår av det där...manliga arbetet.
Istället är jag inne och pratar i telefon med Bubbi ca 40 minuter och sen slänger ihop en sockerkaka, bara för att jag kan och vill överaska maken med gott fika och glada tillrop...
Det är väl min roll i det här bygget. Se till att maken är mätt och försedd med alla trevliga tillbehör till kaffe och mat.
Man gör så gott man kan...
Här är mina UFO-strumpor som inte är blockade eller pressade på...Kan fortfarande inte göra allt i hemmet som jag gjort förut. Men snart blir det bättre...kanske.
Nu har jag bara ett annat UFO i min stickkorg, en pulsvärmare med dödskalle i pärlstickning. Känner inget större behov av den för tillfället.
Att jag bara sa ett UFO i stickkorgen, beror på att merinotröjan ligger i påse utanför korgen, men är tillfullo även den ett UFO. Även där är prognosen osäker för färdigställandet.
I morgon är det tänkt att jag ska gå till jobbet. Får se hur det går, men det ska bli trevligt med lite sällskap på dagarna...


PS. Glöm inte Humorgalan-för varenda unge ikväll!

2 kommentarer:

Gittan sa...

Hej, känner igen mig i det du skriver manliga arbetet och se till så alla är mätta och belåtna, blir sugen att baka när jag ser din sockerkaka, jag tror att jag ska baka några morotsmuffins då kanske man kan unna sig en sådan till kaffet fast man egentligen inte borde.Ha det bra/Gittan

Hugomamma sa...

Sockerkakan blev väldigt god och även jag smakade på den fast jag inte borde ha...Men ibland blundar man lite...