måndag 7 juni 2010

Måndag igen

Nu är Livia-klänningen klar och överlämnad till mormodern för vidare befordran till barnbarnet självt...
Jag hade inga knappar, och så visste jag inte vilka de ville ha, så det får mormor fixa själv.
När jag väl sytt ihop och fäst alla trådar påbörjade jag ännu en tunika, fast denna gång i lavendelblå Muskat.
Jag repade ju upp min spetstickade kofta som jag gjorde förra året och som nu är för stor. Bättre då att använda garnet till nåt man kan ha.
Nu har jag tid på mig att fundera ut vad jag ska sticka av alla rea-garnerna. Men det löser sig.

Jag påbörjade en ny bok i morse, på tåget. Men den är så urtråkig att jag ska byta, men jag vet inte till vad ännu.
Jag har läst 30 sidor och har fortfarande inte fattat vad den går ut på. Bara en massa dravel utan mening.
Inget slöseri med min lästid, så den åker in i bokhyllan så gott som oläst. Inget dåligt lässamvete här inte!
Jag är måndagstrött, så jag ska nog vila en liten stund innan maken kommer hem och maten ska lagas. Kanske blir det några varv på stickorna, fast det är 300 maskor på varje...

Inga kommentarer: