onsdag 16 juni 2010

På rekognoseringstur

Idag gick jag genom staden på väg hem och kollade in två garnaffärer. En ny och en med ny ägare.
Jag började med Vendelas Handarbete på Drottninggatan nr 80, kanske. I backen upp ligger den i alla fall.
Den förra ägaren lämnade för tre veckor sen, eller nåt och jag var nyfiken på om den var öppen eller om det renoverades...Den var öppen med 30% på allt i affären, men det var väldigt utplockat. Sen ska den stänga för renovering och öppnar åter den 9 augusti och då med större sortiment, enligt de nya ägarna. Hoppas att det blir värt att vänta på...Det är den närmaste från jobbet sett.
Knallade vidare mot PUB-huset. Där på andra våningen det huset som ligger närmast Hötorget ligger Happy Color.

En lite udda blandning av garn, smycken och kläder. Uppdelat på färger ser det väldigt läckert ut och ganska enkelt, bara man vet vilken färg man är ute efter.
Eftersom jag för tillfället inte är ute efter nåt garn, ja om det inte är rea eller om ett jättestort behov plötsligt uppstår, så kommer jag att återkomma dit. Det fanns både ull, mohair, bomull och akrylgarner. Det senare är väl inte min melodi, men det finns nåt för alla...
I övrigt håller jag på med alla mina muscher på Annis, men hoppas att alla är gjorda innan kvällen är slut.

1 kommentar:

maja sa...

Så roligt med flera garn affärer, här har vi bara en liten fast hon har ganska bra garner.
Klart vi måste försöka träffas det skulle vara jätte roligt, Jag blit ju ledig hela sommaren, vi har inget bestämt planerat vi ska ut med husvagnen, men kommer att vara hemma också.