lördag 19 juni 2010

Vilken dag!

Än så länge regnar det inte...Solen skiner och det är lite molnigt, lagom varmt med ca 18 grader.

Vi förberedde dagen med att köpa smörgåstårta som maken och jag ska äta med rosévin till. Inget som behöver tillredas i köket, så man inte ser nåt...
Till fikat är det inhandlat bröllopsbakelse.
Igår köpte jag en halvflaska skumpa, så vi kan skåla med resten av folket.
Ja, vi är förberedda på det mesta.
Makens bild från Hötorget från igår, får väl visa vilket bröllop det är frågan om.

För att komma i form, köpte jag igår ett set med tatueringar som man alltid kan använda till nåt.
Killen som sålde tatueringarna, frågade om han skulle hjälpa mig att sätta på dem. Svaret kanske inte blev vad han väntade sig; Det blåser så kallt om rumpan, så jag väntar med det.
Maken köpte ett speciellt SL-kort till mig härom dagen, som jag inte har laddat än.
Men det är ganska lätt att spara till barnbarnen, tar inte så mycket plats, så det är väl en väldigt bra sak.
Maken håller på med taket och nu är första plastflaket på plats Om det skulle börja regna, kan vi trycka under det, eller gå in...
Jag vet inte hur mycket stickning det blir idag, då blodvite uppstod i samband med takläggandet. Men någon maska ska jag nog hinna med. Det är ju många timmar tills allt är slut.
Sonen var lite sur för att han ska på kalas och gå på bio, just idag. Vi spelar in allt för att han ska kunna se det senare.


2 kommentarer:

Elenor sa...

Hihi! Supersnygga tatoos! Hoppas de håller hela sommaren!

Maria sa...

Visst var det väl fantastiskt vackert och gråta en skvätt fick man också. Jag älskar bröllop!