onsdag 14 juli 2010

Bokleverans

I morse vaknade jag och trodde att det regnade. Jag skyndade mig ut för att få sitta och lukta på sommarregnet.
Det regnade inte! I alla fall inte i Huddinge.
Jag gick istället ner till tvättstugan, som liksom ropade på mig att göra klart i det hörnet där tvättmaskinen står. jag gjorde klart det hörnet, duschade och satte mig att läsa tidningen i lugn och ro.
De båda som ej är av kvinnligt kön i min familj sover alltid längre än den som är av kvinnligt kön.
Detta gör att morgnarna är mina...
När hela familjen ätit frukost och det fortfarande inte kommit en droppe regn och inte verkar komma heller på några timmar, tar jag min "målatvättstugan"-diet till en högre dimension.
Jag oljar nu in det nyaste trädäcket med olja.
Efter det, när solen gått ner, ska jag även olja in terrassen...Oj, vad smal jag kommer att bli!
Kanske är det bäst att jag skaffar en namnskylt, lagom tills jag börjar jobba igen, om nu någon inte skulle känna igen mig pga alla tappade kilon på semestern.
Jag tar det problemet när/om det skulle uppstå.

Här är ett annat av mina små sommarprojekt. En fontän i farmors handfat. Det var en spricka i det när jag fick det för några år sen, men denna tätade maken med nåt superlim. Det syns inte sen när stenar och vattenväxt är på plats. Nu testar vi bara så att det är tätt.
Här är sommarläsningen som jag beställde från Bokus i förra veckan. 4 böcker och en bok som kom med när jag köpte senaste Elle. Ibland kan det vara roligt att kolla vilka trender som kommer nästa säsong. Jag har i alla fall kommit på att om jag stickar en kofta med garn för 300 kronor, så kommer jag att spara åtskilliga hundra- och ibland även tusenlappar.
Med väskan går det framåt. Jag har precis vätt ner den och strukit ut alla blommor som är ihopvirkade. Den hänger fn på tork på balkongen. Nu ska jag bara virka ihop allt till ett rör så jag kan se hur stor bottenplattan ska virkas. Mer om det imorgon...

Inga kommentarer: