tisdag 27 juli 2010

Färgrikt

Det är väl ingen som missat att det är Pride-festival i Stockholm.
Om inget annat, så är det väldigt färgrikt. Sen finns det säkert de som kan säga andra saker också om den. Kanske ska vi in till stan och kolla paraden, när den nu är...Då är det om möjligt ännu mer färgrikt...
Även i mina rea-påsar är det färgrikt. En turkos klänning/tunika inköpt på Indiska och en röd klänning med "brysselspets" upptill från Cubus...Mindre än 200 kr för båda. Det är REA!
Eftersom vi är barnlösa så måste vi passa på att vara fria från krav från något barn, dvs mat på bordet vid fasta tider...Jag tyckte att eftersom solen sken, så borde vi passa på att ta ett glas vin på Åhléns takterrass, maken och jag.
Jag satt och väntade på honom och när han kom beställde jag en sallad och en cider eller ett glas vin. Nu fanns inte det, det var ganska utplockat, så allt jag kunde få var en kopp te och lite av makens muffins...Om nu inte maken lurades...Men det är helt ok! Känns lite kontinentalt att sitta på taket med trafiken nedanför.
Nu är vi hemma och jag ska strax gå ut och dricka ett glas kallt rosévin, medans maken bankar lite spik, eller vad det nu är som låter.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Jag skulle gärna gått på Pride, och kanske vi kommer iväg nån gång, men nu sparar vi pengar till resa i september till Korfu:)

Hugomamma sa...

Låter skönt med Grekland igen...