måndag 26 juli 2010

Kallt

Idag är det första dagen på väg mot nästa semester om tre veckor.
Jag kan inte säga att jag är pigg, för det är jag inte. Men jag är inte så otroligt trött, som jag trodde att jag skulle vara.
Men som tur är så tog jag på mig sockor i skorna i morse, så de inte luktar...för på jobbet var det iskallt, som det alltid är en måndag, oavsett årstid.
Jag letade fram mina pulsvärmare som låg i mitt skåp och så höll jag värmen lite.
När jag kom ut igen, på väg hem visade det sig att det var ca 18 grader ute och inte alls så kallt, som inne...
Eftersom vi är barnlösa denna veckan, så kan man planera lite som man vill. Jag hade planerat att åka till Farsta, så det gjorde jag.
Jag hamnade, av en händelse, precis här...
Min ordinarie garnaffär, där jag idag införskaffade 6 vita safran, så jag kan virka en kortärmad topp eller linne med afrikanska blommor.
Sen tog jag en tur runt i affärerna och fick med mig hem en blus, en påse kuddvadd, så jag kan göra klart sonens virkade gubbe...och så jordgubbar...
Maken och jag försökte igår att köpa thai-mat i kiosken hemma, men kom en timme för tidigt. Idag bestämde vi att vi skulle träffas där efter jobbet. Det är stängt på måndagar.
OK, vi fattar; vi ska inte ha någon thai-mat.
Vi får äta jordgubbar. Inte illa alls!

Inga kommentarer: