fredag 2 juli 2010

Premiärdopp

Idag var vi igång riktigt tidigt, för att vara semester med maken.Kl. 08.30 var vi på glasmästeri för att kolla vad en glasruta skulle kosta...Sen åkte vi till Willys i Älvsjö för inhandling av helgens mat.
Får igenom att vi ska åka och bada i Flottsbro, trots att maken inte badar. Men han följer med och vaktar kläder och läser tidning.
Sonen och jag slänger oss i vågorna, som inte är salta, men svala. När vi kommer hem se vi att det igår var 21 grader i vattnet.
Det var väldigt skönt och vi hann bada ordentligt innan vi åkte hem.
Vi åker oftast bara 1,5 eller 2 timmar. Det räcker. Men drömmen vore att ha en egen pool på tomten, som min morbror och moster...Men tomten är för liten och nu har jag tak...den som gapar efter mycket...
Sen gick vi ner till centrum och handlade lite till, dvs Aftonbladet och Expressen som hade recensioner på Kents turnépremiär igår. Livsnödvändigt enligt maken.
Nu sitter vi bara på altanen i skuggan och har det gott. Kanske kommer jag att sticka lite under fotbollsmatchen som snart börjar men jag kommer inte att gå in.

Igår blockade jag min Annis. Den blev lite bättre men fortfarande gäller det att inga muscher kommer att stickas i detta hus igen. I alla fall inte på ett bra tag.
För att retas med min väninna M skickade jag ett sms som sa att det var svalt under taket och vinet kallt. Svaret lät inte vänta på sig; med AC på jobbet är det väldigt kallt. Men inte lika trevligt som med kallt vin....Får se om hon masar sig hit senare. Makarna kan se fotbollen ihop...

Inga kommentarer: