lördag 10 juli 2010

Sjalklart

Idag är det lika varmt som det varit den senaste veckan, närmare 28 grader. Nu ska vi inte klaga, men liite svettigt är det allt...
Åkte till Slagsta strand och badade. Inte så bra strand och botten, men nya fina bryggor. Och lite skugga till maken, som fortfarande vägrar att ens doppa fötterna i vattnet som är varmt.
En tur till K-rauta och fick tag på nya blommor till krukan på framsidan. Blå lobelia i massor...
Åt lunch på ikea, gravad lax. Där inne var det svalt, så i morgon åker vi dit och sitter i en soffa halva dagen.
Två stycken Benno hyllor, för DVD men jag ska ha pocketböcker i mina, fick följa med hem. De inte kommer upp förrän vi har bokhyllorna där de ska stå om ett tag...
Tre kartonger jordgubbar följer med varje gång jag är i närheten av sådan försäljning. Det är bara jag som äter, så snart sprutar det nog jordgubbar ur mig. Men gott är det!
Hemma låg den senaste sjalen och blockades i värmen. En Pimpelliese i tvåtrådigt ullgarn från Toppmurklan som jag köpt på tradera. Mönster finns här.

Ca ett hg gick det åt. Men man stickar upp hälften med ökningar och sen tar man in... Den är på samma sätt som Baktus-sjalen, men med blad runt om, som jag tycker blev snyggt.
Kanske ska göra några till, det finns ju garn.
Detta var mitt sista bidrag i VM i fotbollsstickningen. Två sjalar och en tunika under den tiden som tävlingen pågått. Ganska bra resultat med tanke på att vi var i Riga förra veckan och då blev det inget stickat.
Nu är tanken den att jag ska virka en väska med afrikanska blommor. Här finns mönstret på svenska, om man inte orkar med den engelska...

4 kommentarer:

maja sa...

mycket snygg sjal.Själv får jag inget gjort just nu, det är för varmt. Och jag gillar inte heller att bada så värst mycket.

Hugomamma sa...

Som kanske märks så älskar jag att bada, trots valkar och bilringar.

Liisa sa...

Jättesnygg! Gillar också mönstret, funderar på om man ska göra med någon annan kant bara, som variation...

Soili sa...

Jättenygg och härlig färg också.
Jag har en likadan på stickorna men i svartmelerat Delight,ingen upplyftande färg precis men garnet ska ju stickas upp i allafall.Mönstret är snabbstickat och kul tycker jag,