lördag 14 augusti 2010

Är man gammal...

I morse var jag ute 6:20 och promenerade. Daggen steg och det var fuktigt, så jag blev jättesvettig. Ingen skön känsla alls, men promenaden var skön i sig.
När jag duschat, satte jag mig på altanen och läste tidningen och jag hade radion på i min telefon. Den är förinställd på P1, för att kunna lyssna på "Sommar", men där var det inget roligt program. Jag ändrade till P4, där det var "Ring så spelar vi".
När maken kommer ner efter någon timme, när kaffet är klart, säger han: Det märks att du blivit gammal, när du lyssnar på " Ring så spelar vi"...
Är man gammal, då man gör detta?
Jag bara kom på att det var det programmet, när jag tänkte på vad min moder och mormor lyssnade på när jag var liten.
Jag blev lite besviken att inte "melodikrysset" kom direkt efter. Det var något ungdomsprogram, som jag insåg att jag var för gammal för...
Men gammal?!
Fick iväg familjen till Slagsta-badet, i Mälaren. Det är vansinnigt varmt och fuktigt. Nu står termometern på 28.5 grader...
Vattnet var lite svalare än när vi var där sist, men väldigt skönt.

Vi åkte till Biltema på vägen hem och jag inhandlade ett pussel till, att ha när sjalarna är väldigt stora...Nu har jag två stycken.
Pimpelliese-sjalen är precis klar och ligger nu för blockning ute på altanen. Då passade det bra med det nya pusslet som inte hunnit komma upp på mitt rum än...
Lite svårt att se ränderna, men det kommer fler bilder, senare.
Jag är väldigt nöjd i alla fall...

Inga kommentarer: