onsdag 4 augusti 2010

Bytet från garnsafarin

Nu är jag hemma och Maja sitter på tåget hem.
Innan dess och efter att ha besökt 5 garnaffärer, en tygaffär och Kalikå besökte vi Jensen Böfhus på Vasagatan. En rumpstek med vitlök, tzatziki och grönsaker, ett glas vin och mera prat...
....följdes av glass, jordgubbar och chokladsås.
Detta är vad som följde med hem i min väska. 4 nystan à 25 kronor styck, 100 g lila öglemohair, ett nystan Zauerball i tresmaksglass-färg, en liten kniv som man kan skära av garnet, istället för att klippa, och en startsats med 15cm strumpstickor. Min födelsedagspresent till mig själv. Ett väldigt bra val, enligt mig.
Maja och jag har kommit på att vi är ännu mer lika, än vi trodde förut. T ex hade vi snarlika färg på våra blusar, vi håller virknålen på samma, felaktiga, sätt. Och vi väljer helst grönt i första hand...Hur ska det sluta?

3 kommentarer:

maja sa...

Tack för en mycket lyckad dag. Jag är helnöjd, lite ont i fötterna men det får man ta :)

Gipstrollet sa...

jag ser inte det minsta, lilla nystan i gipsvitt...

Hugomamma sa...

Visst hade vi trevligt, Maja! Vi får göra det igen...
Gipstrollet; det kan vara så att jag inte köpte nåt gipsvitt garn igår, för att det kan finnas i mina lådor...Eller så får det bli en anna färg...kanske rosa.