söndag 15 augusti 2010

Idag hände det!

När maken och jag kom ut på promenad i morse, var det varmt, 21 grader och väldigt fuktigt.
Det blev en långpromenad på över 45 minuter...Men det var skönt när vi kom tillbaka och kunde äta frukosten ute.
Hela dagen igår var fuktig och inte var det bättre i natt.
Nu har det äntligen kommit lite regn, så luften är klarare.

Sonen skulle få ny cykel, så iväg till Kurvan och Sportextra som hade rea.
Maken köpte skor och sonen en ny cykel, hela 26"...Men han är lite för kort, så den passar nog bättre till våren. Han får ta sin gamla cykel i höst till skolan, om den klarar det...

Vi fikade och sen plockade maken fram mera panel som skulle upp på väggen där ute.
När han sen var nere för att hämta något, tog jag hammaren och klips med spik, som jag spikade upp. Hela 4 spikar hann jag med innan han kom tillbaka med en bekymmersrynka mellan ögonen.
Det är visserligen säkert 32 år sen jag hade träslöjd, men lite har jag spikat på mina dockhus genom åren...
Här är bilden på den färdigblockade sjalen, tresmakssjalen...Eller glassjalen...Kalla den vad ni vill.
Tillsammans med jeansjacka kan den nog vara snygg, även till hösten...
Här ser man lite av panelen, som är på sidorna. Det blev liggande panel, gillar det rätt skarpt!
Nu när jag är i snickartagen, kanske jag ska ta och fortsätta med mitt senaste dockhus...Jag höll visst på att lägga golv i nederhallen och sätta i trappan och tapetsera övervåningen och...Usch, vad jobbigt det verkar.
Jag tar det en annan dag!
Annars förbereder jag för sonens och min resa till Göteborg i morgon bitti med tåget.
Vi ska bo hos hans sysslingar och han längtar sååå. Både efter Malin och Liseberg i lika delar.
Bara att hoppas på att det inte kommer att regna så mycket som prognosen säger.

2 kommentarer:

maja sa...

Ha det så jätte bra i Göteborg, skulle vilja dit jag med. Klart vi ska planera ny träff, bara jag vet hur jag kommer att jobba framöver så kan vi börja spåna ;) måsta ju något roligt att se framemot

Elenor sa...

Supersnygg sjal!