lördag 28 augusti 2010

Lite mer...

Vi åt gott och drack gott i går kväll, P och jag. Ja, även sonen gillade maten men inte såsen, så där var det beasås som vanligt.
P och jag åt fläskfilé med en sås av vitlök, salladslök, champinjoner, grädde och tomat/vitlökspuré. Hon och sonen åt till detta potatisgratäng och jag en bit ost. Lite gott rödvin och det var smaskens!
Men sen när vi lagt oss tillrätta i varsin soffa, föll mina ögon igen strax efter 9...Men jag vaknade efter 40 minuter eller nåt. Lite piggare, men inte mycket.
I morse däremot vaknade jag kvart över sju. Jag gick ner, la i en tvätt, läste tidningen och virkade några blommor. Denna gång med virknål nummer 5. Så här ser sjalen ut fn...
Jag gillar verkligen garnet och skiftningarna i det, annars hade jag aldrig gjort nytt med större virknål, utan lagt det till handlingarna i soppåsen.
Maken har nu återbördats till hemmet. Inte i samma pigga skick som han åkte, men dock så är han hemma. Någon gång ikväll ska det nog bli människa av honom igen. Dessa kick-offer!

Inga kommentarer: