söndag 22 augusti 2010

Liten utflykt

Här är den senaste i raden av Pimpelliese-sjalar. Egenfärgat tvåtrådigt ullgarn. En väldigt trevlig sjal som sticka från höger till vänster istället för uppifrån och ner eller tvärtom.
Väg så du vet hur mycket hälften är och sätt igång med alla de där garnerna som man har liggande, i alla fall jag.
I övrigt har jag varit på en liten garnutflykt med T i skogarna vid Frölunda utanför Nynäshamn. Barbros garnshop som har öppet fredag 13-19 och lördag och söndag 11-15. Åk 225an mot Nynäshamn eller från Nynäshamn och strax före/efter Frölunda sitter en skylt mot grusväg. Som synes är det gott om garn, överallt. Och det var fina garner...
Här är vad jag kom hem med: 5st Drops Delight i lila färgmix som ska bli en virkad liten kofta.
5st M&K Babyull i petrol, som jag redan köpt av men kanske behövde komplettera lite med. Kanske ska det bli en halsduk...
Hittade även en härva Lappland från M&K som kanske blir något annat.... Jag ska i alla fall påbörja en kofta i lila Merino från Drops. men det gör jag senare, när maken och sonen kommit hem. De är och handlar skor till sonen, eller det är vad de skulle handla i alla fall. Men kanske kommer de hem med något annat, vi får se...
Det är i alla fall tyst i huset och jag tänkte passa på att läsa slut min bok. Ute i solen.

2 kommentarer:

maja sa...

där fanns det garner!!
verkar gåsnabbt att sticka en sån där sjal,

Hugomamma sa...

Japp, det fanns det! I överflöd. Kanske t om lite för mycket, det var svårt att få en överblick. Men nu vet jag det tills nästa gång...