måndag 23 augusti 2010

Ordning och reda-pengar på onsdag

Jag har retat mig rätt länge på mitt ormbo med rundstickor. Inte Knit-pro, utan de vanliga där stickan sitter fast.
Jag har ingen annan att skylla på, men det gör inte det hela bättre...
Idag gick jag till konsum och köpte fryspåsförslutare i olika färger och satte igång och snurrade upp alla.
Jag upptäckte t ex att jag har minst 5 st 3,5 40 cm...MINST!
En anledning till att jag har så många i samma storlek är att jag inte orkat kolla om det finns den önskade storleken i ormboet.
Sen ligger alla strumpstickor i en annan låda och så även virknålarna.
Nu börjar jag få lite ordning och inte tog det någon längre tid att göra det, heller. Kanske en halvtimme.
Jag köpte senaste numret av Allers, för det kom med en stickbilaga. Jag har inte hunnit titta i den än, det ska jag göra när allt är klart. Som belöning.
Nu ska jag ut och läsa lite i min tidning. På återseende!

2 kommentarer:

Anette sa...

Bara jag såg den översta bilden började det klia i fingrarna, att sortera är det roligaste jag vet! Fint blev det.

Hugomamma sa...

Japp och nästan så att jag kan hitta nåt i lådan...