fredag 3 september 2010

Man får offra sig lite

Jag är hemma med sonen idag också. Han är fortfarande döförkyld.
Var tvungen att ta mig till centrum för att inhandla några paket näsdukar till, då de gamla tagit slut. Denna gången hittade jag med balsam på. Kan passa bra, nu när han ser ut som "Rudolf med röda mulen..."
Även jag har åkt på en släng av förkylning, för jag har haft ont i huvudet några dagar, nyser och fryser.
Det värsta med att vara hemma, är att sonen blir rastlös och ska underhållas lagom mycket.
Idag tjatade han till sig att vi skulle spela Monopol, fast en modern variant med bankkort.
Jag fick vara Marge Simpson...Finns det likheter???
Som tur var, så gav han upp ganska snart och deklarerade sig som vinnare.
Kan man vara vinnare om man ger upp och har mindre summa pengar på sitt bankkort än sin mamma? Eller är det så, att man som mamma ska låta honom tro att han vann???
Han fyller TOLV (12) år nästa gång...
Något som är bra att vara hemma med snorig son, är att jag har virkat klart min sjal och ska nu blocka den. Bild kommer senare.
Det är väl bara att sätta igång med nästa projekt, vilket det nu blir...

Inga kommentarer: