torsdag 30 september 2010

Nu är det klippt!

Jag har varit och klippt mig, äntligen!
Min frissa, Denise, ska ha barn och jobbar bara i en månad till. Vad ska jag göra sen? Hur ska jag stå ut?
Hon klipper igenom håret och tunnar ut det men jag har fortfarande över en miljon hårstrån...
När min timme är slut är jag inte så mycket korthårigare, men jag är nöjd. Jag kanske kan klara mig tills hon kommer tillbaka om några månader, enligt henne. Jag tror att hon blir borta längre tid, men vi får se. Jag kan klippa luggen själv, om det skulle knipa.
Sen tog jag en tur på stan till tåget. Maken är borta ikväll och sonen träffar kompisar.
Här är jag i Marimekko-butiken för att kolla om det finns någon snygg väska...Hitta inget som jag faller pladask för. Konstigt!
Provar den där lila jackan igen på Axelssons. Jag är nog inte riktigt nöjd...trots att det var 20 % rabatt på alla ytterkläder. Jag är nog för kort för den modellen.
Sen var jag en sväng på Indiska, men där hittade jag inte heller något. Möjligen ett par tights, men de kostade 549 kr som jag tyckte var för mycket.
Jag köpte Allers igår när vi var och handlade. Det fanns några stora kragar som man kunde sticka, så jag kanske måste testa en sån...Men jag har inte påbörjat någon än...

2 kommentarer:

maja sa...

vi får ta de garn affärer som bjuds, vi kan nog hitta på något annat kul också

Hugomamma sa...

Tror jag också...