söndag 5 september 2010

Tidig solig söndag

Fick ut maken på en tidig promenad med krispig, frisk luft och sol i morse.
Att sen med gott samvete, kunna lägga sig i soffan, se på TV och läsa tidningen är då väldigt skönt.
För att inte tala om hur gott frukosten sen smakar.
Har lagt i en tvätt och hängt upp den på balkongen. Det är ju sol, så man får passa på...
Och äntligen fick jag blockat sjalen som var klar härom dagen. Den blir nog bra, när den är torr...
Sen, alla grannar, är det sista bankandet från vår trädgård inte långt borta. Så här ser det ut fn.
Lite isolering i ett hörn och sen ska det på ett klickgolv, men det låter nog inte så högt. Men allt är ju relativt!
När jag fyllde år, fick jag av min väninna som liksom jag är exilgöteborgare, denna boken. Hon hade ärvt den från sin farfar, men tyckte att den passade mig bättre. Typiskt Göteborg, av Rune Olausson. Den är utgiven 1968, så den kanske finns på något antikvariat.
Det kanske allra bästa med boken står på baksidan: Göteborg är en stad för sig och det gillar alla utom avundsjuka stockholmare. Typiskt Stockholm.
Jag har försökt att utverka ett litet besök på Sturehofs slott på eftermiddagen, med maken. Det kommer att verkställas om allt är klart med uterummet, eller om vi behöver komplettera med något, som av en händelse, råkar vara på vägen till slottet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan virka och det är jätte snyggt!
kram T