lördag 25 september 2010

Varma 1000 meter konst

Tänk att det kan vara så här varmt i slutet av september. Nästan svettigt var det...
Vi gav oss iväg strax efter 11-tiden och var i valet och kvalet om det skulle tas med en jacka, för säkerhets skull...Ingen jacka fick följa med. Det är nästan 20 grader och vindstilla.
I Fullersta parken har Huddinge konstnärssällskap en tävling i ett givet team. Årets tema var "Frigolit".
Jag vet inte hur många bidrag som deltog i tävlingen men här är i alla fall två av dem...
Sen var det då de 1000 metrarna med konst. Från Fullersta konsthall ner till första torget i centrum.

Både unga och gamla ställer ut sina alster. Och det är alla möjliga sorters konst. Den unga tjejen ställer ut sina egenvirkade monster mm...
Jag köpte två halsband. Jag VET att jag inte direkt saknar halsband, men ibland måste man förnya sig och dessutom gynna lokala förmågor. Annars kanske det inte blir fler meter konst i fortsättningen...

Väl nere i centrum gick maken och jag och fikade, alldeles själva. Eller själva och själva...Halva Huddinge är idag ute och rör på sig, så ensamma var vi inte, men sonen var inte med.
Han och kompisen L, som sovit över, är också nere i smeten någonstans, eller hemma hos L.
Men så blev kl. 13 och jag måste väl erkänna, jag stod ganska nära scenen. MEN INTE AV FRI VILJA, utan för att maken stod där, för att få bra bilder. Denna har jag dock tagit själv...
Linda Bengtsing är igång på scenen.
Det enda jag sa till maken var: Hoppas bara inte "Fd gipstrollet" ser mig!
Jag såg i alla fall inte henne, men jag vet inte...Det var ju några fler än vi som stod där och hon kan ha gömt sig. Men det betyder också att även hon var där! HA!  Men hon brukar skylla på sina barn och jag på maken... Jämt skägg alltså...
Vi sitter just nu ute i uterummet och myser i vår fortsatta ensamhet. Det är varmt och ljust...Passar bra att ta en kopp te och läsa en bok.
Trevlig fortsättning på helgen!

Inga kommentarer: