måndag 18 oktober 2010

Lite snett

I fredags kväll, när det var "Världens barn"-galan kända jag inte för att sticka flärpar till sockorna...
Jag råkade hitta ett par nystan som låg på mitt skrivbord i mitt rum. Ja, det är jag som lagt dem där, men det var ett tag sen...
Det var dem jag köpte på rea i Farsta...
Jag ville sticka en halsduk, men ingen vanlig halsduk. Så jag stickar en på snedden.
Jag visste inte hur det skulle randa sig, men gillar det jag ser.
Jag la upp 4 maskor och ökar en i varje sida, varje varv. När jag hade 50 maskor på stickan, tog jag in en maska i ena sidan och la ut en maska i andra sidan, på varje varv. Så det är konstant 50 maskor.
Jag har ju inte hunnit klart, men när jag uppnått önskad längd, tar jag in en maska i varje sida, på varje varv.
Jag stickade många sådana här tröjor på åttiotalet, men nöjer mig nu med en halsduk. I alla fall till att börja med.

Inga kommentarer: