torsdag 14 oktober 2010

Måste man ha två sockor?

Måste man sticka två likadana sockor? Bara för att man har två fötter, måste man då ha två sockor, exakt likadana?
Jo, det kanske man måste...I så fall är det lika bra att jag sätter igång med socka nr. 2, så att båda fötterna sen ser likadana ut.
Idag skickades jag ut på uppdrag av maken. Jag skulle ta mig till Bengans skivaffär på Drottninggatan...
Solen sken och jag tog en friskvårdspromenad genom staden. Blåsigt, men fint väder. Tog ca 45 minuter fram och tillbaka. Sen kände jag mig väldigt frisk, med massor av energi.

...och köpa den här singeln; Kent/ Ismael + Varje gång du möter min blick

När jag kom till Bengans såg jag en hel radda med yngre människor...När jag köpte skivan frågade jag vad jag kommer att missa om jag inte ställer mig i den långa kön. Det visade sig att Håkan hellström signerar skivor, just nu, från klockan 16 i affären.
 
När jag var på väg hem, ringde sonen och sa att han var med kompisar. Då måste jag inte ila hem. Jag tog en tur till centrets skoaffärer. Stöveljakten är i full gång. Med kraftiga vader och korta ben, är det inte mycket som passar. Men trot om ni vill; jag hittade ett par bruna stövlar som jag faktiskt kunde få ihop dragkedjan på...
Jag har tagit hem dem för att fortsätta prova hemma.
 
Ok! Nu ska det stickas flärpar igen, exakt 20 stycken, till andra sockan.

2 kommentarer:

maja sa...

Att hitta stövlar som man kan dra över vaderna är inte alls lätt, sitter de för hårt kan jag inte andas. Man blir så glad när man hittar ett par som är snygga och de passar.

maja sa...

Jag brukar inte vara speciellt pigg den tiden på dygnet men det var väl nåt piggvirus som landade på mig just då :)