onsdag 3 november 2010

Att hålla fingrarna i sytr

Jag tänkte visa hur långt jag kommit med min lingarnssjal. Det går lite sakta framåt, för jag är så trött på kvällarna. Men idag är jag ledig...
Men vad är det som ligger där till höger?

Jo, en liten halsduk, som jag letade fram garn till igår kväll. Jag har i morse varit på hörselkontroll på vårdcentralen och för att slippa sitta och tänka när jag stickar i väntsalar, så föredrar jag enkla saker som t ex en halsduk.
Så jag tog med mig halsduken till vårdcentralen. Nu tog det ganska lång tid i kassan, så väntetiden blev inte så lång, men några centimetrar hann jag skicka innan det dags för en massa pip i lurarna.
Jag tycker inte att jag hör så bra. Jag har svårt att uppfatta vad nån säger som står vänd ifrån mig. Men testet visade att jag har väldigt normala hörselvärden. Känns skönt att veta, då det i min släkt finns en hel radda med folk som har hörapparater, som min ömma moder t ex...
Det var väl bara de högsta tonerna som de var tvungna att öka på styrkan innan jag uppfattade dem. Och det kan man ju leva med.
Jag är som sagt var, ledig idag. Sonen skulle ju ha mitt SL-kort och åka tunnelbana hela dagen.
På mitt arbete har jag en kollega som har en make som är som min son. Hon gillar att sonen föredrar tunnelbana framför mig...hmmm.
Hon frågade om hon skulle ta med min son tillsammans med sin make till Frankrike nästa sommar. De åker på en sådan resa varje år, för att se på tåg i Europa.
När jag frågade sonen om han skulle vilja följa med till Frankrike för att se på tåg, svarar han bara kallt; Jag gillar bara svenska tåg.
Så var det med den saken.
Men jag njuter av min lediga dag i min ensamhet. Man får välja program på TV och äta i vardagsrummet utan att någon klagar. Och så har jag varit och handlat och tvättat en tvätt och planterat en amaryllislök...Men nu tar jag det lugnt. Så på återseende!

2 kommentarer:

Anette sa...

Vad skönt att din hörsel var bra. Jag var ute för något liknande när jag var hos optikern i måndags. Jag tycker jag ser så dåligt, och det är sex år sedan jag bytte glasögon, men synen hade inte försämrats alls!? Mycket märkligt! Hoppas din lediga dag blev så skön som du hade tänkt dej.

Hugomamma sa...

Jodå, dagen var väldigt skön. Speciellt skönt var det att slippa gå ut i regn och blåst.